Meest gestelde vragen

 
Is Himalaya Music betrouwbaar?

Himalaya Music is opgericht op 24 januari 2006 en staat ingeschreven bij de kamer van koophandel onder nummer: 24389735. Wij zijn een van de grootste uitgeverijen ter wereld op het gebied van bladmuziek voor jeugdorkesten. Zo leveren wij bladmuziek aan muziekverenigingen, muziekscholen, muziekbibliotheken en particulieren. Wij willen op een eerlijke manier zaken met u doen!

Hoe kan ik een vraag/opmerking aan Himalaya Music kwijt?

U kunt een mail sturen naar info@himalayamusic.nl of telefonisch contact met ons opnemen onder telefoonnummer +31(0)85-8769439

Hoe kan ik muziek bestellen?

U kunt muziek bestellen via het bestelformulier (zie menu: bestellen) of telefonisch contact met ons opnemen onder telefoonnummer +31(0)85-8769439

Wat is de levertijd van bladmuziek?

Omdat wij alle muziek op voorraad hebben wordt in principe een bestelling dezelfde dag of de dag erna verzonden. Uitzonderingen (bijv. vakanties/muziek in herdruk) daargelaten.

Hoe moet ik betalen?

Bij de bestelling wordt een factuur bijgeleverd. De betalingstermijn bedraagt 14 dagen.

Ik heb een muziektegoedbon van Himalaya Music gekregen. Hoe kan ik die verzilveren?

Vermeld bij de bestelling dat u in het bezit bent van een muziektegoedbon en welke waarde deze heeft. Wij zullen dat bedrag dan direct op de factuur verrekenen. Wij verzoeken u vriendelijk om de muziektegoedbon naar ons adres te sturen (zie contact) voor onze administratie.

NB: een muziektegoedbon kan niet verzilverd worden voor een muziekboek.

De prijzen die op de prijslijst staan zijn die incl. BTW en incl. verzendkosten?

De prijzen op de website zijn incl. 6% BTW en excl. verzendkosten.

Is het mogelijk om muziek bij Himalaya Music op te halen?

Ja, dat is mogelijk. U kunt hier telefonisch een afspraak voor maken onder telefoonnummer
+31(0)85-8769439

Kan Himalaya Music ook muziek leveren van andere uitgeverijen?

Ja, dat is mogelijk. Wij hebben contact met alle uitgeverijen over heel de wereld.

Hoe weet ik of een muziekwerk geschikt is voor ons orkest?

Van bijna alle werken staan op onze website volledige geluidsfragmenten die u kunt beluisteren. Ook kunt u gedeeltes van de partituur inzien en vindt u van elk werk een korte beschrijving. Niveau 0,5 is zeer eenvoudig en niveau 3 is ongeveer op B-examen niveau. Wij zijn altijd bereid aanvullende informatie en advies te verstrekken over de bladmuziek.

Ik heb een incomplete bezetting. Kan ik dan toch de muziek van Himalaya Music spelen?

Ja, onze composities zijn zodanig geinstrumenteerd dat ze juist zeer geschikt zijn voor orkesten met een incomplete bezetting.

Ik heb een incomplete bezetting. Moet ik dan toch een volledig set aanschaffen?

Nee, u kunt ook een losse partituur en losse partijen aanschaffen welke u nodig heeft.

Mag ik wijzigingen aanbrengen binnen de partituur?

Ja, alleen voor de eigen muziekvereniging.

Mag ik muziek die ik bij Himalaya Music heb aangeschaft, uitvoeren tijdens een concert?

Ja, maar u moet hiervoor wel vereniging Buma op de hoogte brengen.

Mag ik muziek die ik bij Himalaya Music heb aangeschaft, opnemen op een CD?

Ja, maar u moet hiervoor wel stichting STEMRA op de hoogte brengen.

In ons orkest speelt een niet Ha/Fa/Bra gebonden instrument mee. Kan Himalaya Music daar ook muziek voor leveren?

Ja, indien mogelijk kunnen wij deze partij voor u maken. Neem gerust contact met ons op omtrent de mogelijkheden.

Mag ik bladmuziek kopiƫren?

Nee, het is verboden om bladmuziek kopiƫren zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Himalaya Music te , opnieuw te verspreiden of te publiceren.

Kan ik aangekochte muziekstukken retourneren?

Nee, eenmaal geleverde muziek wordt niet teruggenomen.

Waarom wordt er op de factuur naast 6% BTW over de bladmuziek ook 6% BTW gerekend op de verzendkosten?

Wij moeten 6% BTW doorberekenen op zowel bladmuziek als verzendkosten. Dit in tegenstelling tot wanneer u zelf postzegels inkoopt. Daar hoeft u namelijk geen BTW over te betalen.

 

Index